Högtalare som väcker känslor - REA på Audiovector QR serien

Reparationer

Om du letar efter pålitliga reparationspartner för dina högtalare, förstärkare, vinylspelare eller vad som helst, har du kommit helt rätt. Vi erbjuder service av det mesta inom HiFi och hemmabio via våra omsorgsfullt utvalda samarbetspartners för att säkerställa att alla reparationer är av högsta kvalitet.

Betalande service

Vi kan, via externa partners, erbjuda reparationer på det mesta inom ljud och bild, t ex på stereo -och videoapparater, CD-spelare, högtalare, TV m.m. Verkstaden tar en undersökningsavgift på 500 kr (1500 kr för projektor/TV) och vi en hanteringsavgift på 195 kr betalas i butiken i samband med inlämningen. Vi kör/skickar in produkten till någon av våra väl utvalda samarbetspartners som sedan kommer att kontakta dig med ett prisförslag. Du får då avgöra om du vill få produkten lagad. Ytterligare kostnader brukar tillkomma utöver undersökningsavgiften. Dessa kostnader beror helt på omfattningen av lagningen, reservdelar etc. Väljer du att fortgå med jobbet och accepterar kostnadsförslaget så ingår de 500 kr för undersökningsavgiften i priset.

Exempel: Du lämnar in en CD-spelare och betalar 500 kr (undersökning) + 195 kr (frakter och hantering). Totalkostnaden på reparationen hamnar tillslut på 850 kr. Du betalar du bara resterande 350 kr (500+350) när du hämtar ut produkten i butiken på Götgatan 35.

Om du inte godkänner den totala servicekostnaden så kommer serviceverkstaden att behålla undersökningsavgiften på 500kr / 1500kr.

Kontakta vår kundtjänst ifall du har fler frågor om service eller vill veta ifall vi kan erbjuda service på just din produkt. Annars är du välkommen att komma in med din produkt under våra ordinarie öppettider.


Service under garantitid

Vid serviceärenden under garantitiden ska du i första hand kontakta oss som inköpsställe innan du skickar in en produkt på service. Viktigt att tänka på inför inlämningen av din produkt är att du bifogar en kvittokopia som visar att produkten är inköpt hos oss. Ifall du saknar eller har tappat bort ditt kvitto, kontakta kundtjänst så ska vi försöka hjälpa dig att få fram det.

Vanlig garantitid är 2 år, med undantag för vissa stereoprodukter, passiva högtalare och aktiva högtalare från t.ex. Marantz, Genelec och Dynaudio (om man anmält sin produkt) som kan ha en längre garantitid. För att veta mer om din garantitid, kontakta vår kundtjänst.