Högtalare som väcker känslor - REA på Audiovector QR serien

Returpolicy

Ångrar du ett köp? Fick du fel vara eller var produkten skadad vid leverans? Här kan du läsa mer om vår returpolicy, ångerrätt och öppet köp.


Ångerrätt vid distansköp

Om du av någon anledning skulle ångra ditt köp, så har du enligt lag en ångerfrist på 2 veckor från att du mottagit varan. Observera att en retur måste ske i en omslutande fraktkartong där originalförpackningen och produkten måste vara i oförändrat skick. Samtliga tillbehör och bruksanvisningar skall skickas med. Du kan välja att skicka tillbaka produkten med vilket fraktbolag som du vill. Men det måste vara med leverans till butiken och inte till ombud. Du kan enkelt boka dina frakt via Postnord med leverans till våra lokaler via deras smidiga bokningstjänst "Skicka Direkt" eller genom att personligen komma in till butiken med varan. Bifoga originalkvittot samt information om hur du vill ha pengarna återbetalda. Vi står inte för kostnaderna kring returfrakten och distanslöpslagen gäller inte för köp gjorda av företag. 

Ångerrätten innefattar inte följande typ av produkter:

  • In-ear hörlurar
  • Pickuper
  • Nålar
  • Vinylspelare med förmonterad pickup
  • Batterier
  • Presentkort
  • Specialbeställningar

Vid returärenden skickas varan till:

Reference Audio AB
Götgatan 35
116 21 Stockholm


Reklamation av en leverans

Om varan eller emballaget är skadat när du får varan, skall detta reklameras direkt till postkassör eller chaufför. Du får inte använda den skadade produkten mer än nödvändigt och du måste behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Ifall du inte har möjlighet att ta ärendet med fraktfirman, kontaktar du vår kundtjänst.

Om det är produktionsfel på varan skall detta anmälas till Reference Audio inom skälig tid från det att du mottagit varan. Beroende på skadans omfattning och karaktär så byts produkten ut eller skickas på service.

Kundtjänst når du på tel 08-642 80 64 eller på e-post order@referenceaudio.se.


Öppet köp i vår fysiska butik

Under en 2 veckors tid har du som kund möjlighet att prova din nyinköpta produkt i hemmiljö. Om du är missnöjd med produkten så har du rätt att lämna tillbaka den. Om produkten är i oförändrat skick och alla tillbehör finns kvar (inklusive emballage) så kommer vi erbjuda dig full återbetalning. Observera att öppet köp enbart gäller på modeller vi lagerför. Vi erbjuder heller inte öppet köp på produkter som är för små för att man ska kunna upptäcka eventuella defekter och heller inte hygienartiklar. De produkttyper vi inte erbjuder öppet köp för är följande:

  • In-ear hörlurar (Gäller även köp via distanshandel)
  • Pickuper (Gäller även köp via distanshandel)
  • Nålar (Gäller även köp via distanshandel)
  • REA-varor
  • Inbytes-affärer
  • Vinylspelare med förmonterad pickup (Gäller även köp via distanshandel)
  • Begagnade produkter
  • Lösmetervaror
  • Batterier (Gäller även köp via distanshandel)
  • Presentkort (Gäller även köp via distanshandel)
  • Supras färdigterminerade kablar (p.g.a. Vi bygger dem på beställning i butiken)