Högtalare som väcker känslor - REA på Audiovector QR serien

Frakt & Leverans

Vi jobbar effektivt för att du ska få en så snabb och smidig leverans som möjligt. Läs vidare för att ta del av fraktalternativen och vår policy kring frakt och leverans.


Våra leveranssätt


Frakt PostNord

Kostar 49 kr, gratis vid köp över 500 kr. (Gäller ej begagnade varor.) Paket som väger upp till 20 kg levereras till ditt närmaste utlämningsställe. Mindre paket skickas direkt till din postlåda. Leverans sker vanligen 1-3 arbetsdagar efter köp. För leverans utanför Sverige, Finland eller Danmark vänligen kontakta butiken.

Postnord Mypack Home (Hemleverans)

Kostar 99 kr. Försändelsen levereras till din port eller tomtgräns. Postnord kontaktar kund för att boka lämpligt utkörningsdatum och tid.

PostNord Parcel

Kostar 150 kr. Paket som väger upp till 35 kg levereras genom Posten till din arbetsplats. Leverans sker vanligen 1-3 arbetsdagar efter köp. I dagsläget levererar vi inte utanför Sverige.

Hämtas i butik

Gratis. Du kan även välja att köpa produkter via vår hemsida och sedan hämta ut dem i butiken när du fått ett mail med bekräftelse att ordern är redo för upphämtning. Glöm inte att ta med dig ditt kvitto och legitimation! 

OBS! I vissa fall kan produkten skickas direkt från vår leverantör till dig som kund för att spara på tid och miljön. Fraktbolag kan då variera och om Postnord önskas så ber vi dig att kontakta oss för att säkerställa att rätt fraktbolag använd. Detta gäller även Postnord Mypack Home (Hemleverans).


Policy kring frakt & leverans


Leveranstid
Varor som finns på vårt lager skickas normalt från oss samma dag eller senast nästa vardag. Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar beroende på om produkten är en lagervara eller om den beställs från en leverantörs lager. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.


Orderstatus
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du kan då också logga in via vår hemsida för att se aktuell status på din order och följa leveransen från det att produkten/produkterna lämnar vårt lager till dess att de levereras hem till dig. Om din produkt skickas med Postnord så får du även ett mail när vi har skickat din order, och då kan du även spåra försändelsen med hjälp av kollinumret.


Outlöst försändelse
För paket som ej lösts ut och sedan gått i retur till oss, så debiteras du en avgift om 250 kr för att täcka våra transport- och administrationskostnader.


Försenad leverans
I undantagsfall kan en leverans ta längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Du meddelas om detta via mail eller telefon. Du kan när som helst kontakta oss med frågor om din beställning. Om du har beställt en produkt som listas som Lagervara och detta visar sig vara felaktigt, kontaktar vi dig omgående eller så snart vi bearbetar din order. Detta kan innebära längre leveranstid, eller när det gäller kampanjer, att en produkt är slutsåld. Du har då givetvis rätt att annullera ditt köp eller ändra din beställning.


Reklamationer av leverans
Om din vara har skadats via transport så måste du göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst inom skälig tid från det tillfälle då du tog emot leveransen. Det gäller både synliga och dolda skador. Därför är det viktigt att du packar upp och inspekterar dina produkter noggrant direkt när du har tagit emot dem. Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage, så att detta kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Beroende på skadans omfattning och karaktär så byts produkten ut eller skickas på service.